Proposta d’itinerari sense eixir del terme d’Alcalalí

En temps de confinament, l’activitat física esdevé molt important pel benestar personal. Per això vos proposem una ruta amb l’objectiu de fer els dies un poc més amens i educatius:

Des del poble aneu a l’ermita de sant Joanet de Mosquera, passant l’ermita trenqueu a l’esquerra pel primer entrador, passareu pel costat d’una magnífica sénia. Continueu fins que s’acabe el camí de formigó i gireu a la dreta per una senda que s’ha netejat enguany i que ens conduirà al pouet de les Navaixes.

Reseguim la pujada per buscar el camí de la tuberia, on l’objectiu és trobar un ramal de formigó que, en un trajecte breu però ben empinat, ens deixarà a la cometa Blanca. Allí podreu gaudir d’un terreny ample propietat de l’ajuntament, envoltat de bancals i bosc, amb una caseta de pedra antiga i una magnífica carrasca ideal per relaxar-se. Aquest espai també s’ha desbrossat recentment per a poder ser gaudit. Només ens faltarà tornar cap al poble per la zona de casa Mestre.

Si vols un repte més muntanyer, informar-vos que hem acabat de recuperar un tram de l’antic camí del barranc de la Penya, que puja al coll de Rates. El podeu visitar accedint pel final del camí de casa Mestre, just on s’acaba el quitrà, i agafant el ramal de la vostra dreta, amb la indicació SL-CV 119. A l’inici de la pujada hi ha un pou espectacular entaforat dins del mateix marge, a vore si el trobeu! Aquest tram conflueix amb el camí per on se sol pujar al coll de Rates que, a hores d’ara no segueix el traçat original.

Continuarem espigolant la muntanya per tractar de trobar la resta de trams de senda antics i fer bona la dita de no canvies sendes velles per novelles.